Oko 70 odsto korisnika platnih kartica u Srbiji nabavlja robu i usluge posredstvom interneta, pokazuje regionalno istraživanje.

Kako je istaknuto, od toga, 44 odsto potrošača obavlja online kupovinu par puta mesečno, 45 odsto to čini par puta godišnje, dok sedam odsto kupuje preko interneta nekoliko puta nedeljno.

Glavni razlozi kupovina preko web-shopa

Kao glavne razloge za trgovinu putem interneta kupci ističu uštedu vremena, sigurnost, brzinu, uštedu novca i praktičnost, veliki izbor, zatim činjenicu da za kratko vreme mogu da pronađu i uporede razne ponude.

Više od dve trećine navelo je da bi ih besplatna isporuka podstakla da u budućnosti više kupuju preko interneta, a kao prednosti 61 odsto potrošača ističe i niže cene, a 56 odsto njih kao razlog navodi popuste.

Neki proizvodi su dostupni samo putem interneta, dok u isto vreme online nabavka omogućava veći izbor proizvoda i usluga.

Povoljnost su i domaći ili strani sajtovi koji povezuju potrošače i prodavce, kao i ugodnost kupovine iz sopstvenog doma ili druge lokacije po izboru.

Oko 76 odsto potrošača najčešće koristi pametni telefon za online kupovinu, dok 45 odsto njih upotrebljava laptop, a 32 odsto desktop kompjuter.

Šta se najviše kupuje u Srbiji preko web-shopa?

Odeća i obuća su artikli koji se najviše kupuju online, što čini 65 odsto ljudi, dok 37 odsto njih plaća račune za komunalije putem interneta, a po 31 odsto nabavlja male kućne aparate i kozmetiku i preparate za negu lepote.

U poslednje vreme se beleži rast kupovine prozivoda za osguranje novca ili vrednih predmeta, kao i kancelarijski materijal i predmeti koji se često koriste u radnim sredinama.

Kod proizvoda za osiguranje vrednih predmeta ili novca najviše se biraju kućni i kancelarijski sefovi, vlasnici apartmana i soba često kupuju tzv. hotelske i male sefove zarad bolje sigurnosti svojih gostiju.

Po pitanju kacelarijskog materijla, preko web-shopa kupuje se oprema za štampače, a često se i on-line zakazuju termini popravke, instalacije ili se rezervišu gabaritni ili poručeni proizvodi koji su u procesu slanja ili spravljenja.

Poštansko sanduče

Ljudi često žele da budu kreativni pa preko web-shopova imaju dirketnu komunikaciju sa proizvođačem putem mejla, direktnog „chata“ ili online poziva. Tako dobijaju dodatne informacije ili kosultacije kao u primeru kupovine kvalitetnih pojedinačnih poštanskih sandučuća.